Det är viktigt att lära sig om ekonomi om man vill starta ett konditori

Min dröm är ju att en dag starta mitt eget konditori. Jag vill ha mitt eget mysiga kondis med kaffe, te och alla fantastiska tårtor, bakverk och kakor som bara finns! Baka kan jag ju redan, så jag har en bra start! Problemet just nu är att jag inte är så duktig på den ekonomiska biten. Jag kommer att bli tvungen att lära mig mer om hur man startar eget och hur man driver sitt företag. Sedan behöver jag förstås pengar men jag vet att jag kan få både smarta råd och lösningar från Söderberg & Partner så jag skall nog lösa den ekonomiska biten också vad det lider. Har man bara drömmen, som jag har om mitt konditori, så finns det alltid lösningar. Jag vet att en vacker dag har jag alla bitar på plats och jag kommer att slå upp dörrarna till mitt egna konditori och välkomna mina första gäster.

Lämna en kommentar