En nyttigare livsstil

Att sikta mot att bli en duktig konditor har sina för- och nackdelar. I och med alla bakverk som jag gör och smakar av, så har jag lagt på mig lite trivselvikt. Därför har jag påbörjat en ny livsstil. Mitt träningsmål är att köra två styrkepass och två konditionspass per vecka. I samband med mina träningspass så dricker jag Skip Sportdryck. Det var en vän som rekommenderade mig detta i syfte att effektivisera träningen genom att behålla en bra elektrolyt- och vätskebalans i kroppen vid fysisk ansträngning. I min nya livsstil ingår det även att begränsa intaget av bakverk. Det har gjort att jag har börjat utveckla nya och nyttigare recept. I onsdags gjorde jag till exempel en sockerfri äppelpaj. Pajen bestod av kryddade äpplen med en mandel- och havreblandning på toppen. Jag bjöd en vän på den här pajen, som inte alls reflekterade över att den skulle ha varit sockerfri förrän jag berättade det. Det var alltså en paj som passar utmärkt med min nya livsstil. Självklart kommer jag att fortsätta med de vanliga bakverken också, men i lagom mängd.

Äppelpaj med grädde

Lämna en kommentar